RAILGRADE is een managementsimulator waarin spoorwegen worden gebruikt voor het vervoeren van grondstoffen en het aanjagen van de industrie in een buitenaardse kolonie. Als bestuurder namens het bedrijf Nakatani Chemicals heb jij de taak de industriële productie te helpen herstellen na een rampzalige ineenstorting van de infrastructuur van de planeet.
Combineer strategische besluitvorming met creatieve constructies om weer een bloeiende industriële kolonie op te bouwen. Als je daarin slaagt, zijn de hoogste bedrijfsbazen misschien wel zo onder de indruk dat ze je terug naar de aarde laten gaan.