RUINER is een brute actieshooter die zich afspeelt in het jaar 2091 in de cybermetropool Rengkok. Een opgefokte psychopaat strijdt tegen een corrupt systeem om zijn ontvoerde broer te bevrijden en de waarheid te achterhalen, geholpen door een geheimzinnige hacker.
Actie met een verhaal: gewelddadige confrontaties zijn een noodzakelijk kwaad en vertrouwen is niet veel meer waard in Rengkok, waar je in een zinloze wereld het in virtualiteit handelende megabedrijf HEAVEN moet ontmantelen.