Rage in Peace is een zijwaarts bewegende avonturengame, waarin het verhaal wordt verteld van Timmy Malinu, een emotioneel afgestompte, 27-jaar-oude verzekeringsspecialist met een uiters ongewone wens: hij wil vredig en zonder verdere poespas sterven in zijn pyjama, in de beslotenheid van zijn eigen huis.
Op een ongelukkige dag ontmoet Timmy Magere Hein, die hem vertelt dat hij die dag zal sterven, met zijn hoofd gescheiden van zijn lichaam. De man met de zeis vertelt er echter niet bij waar, wanneer of hoe hij aan zijn eind zal komen, en geeft hem één laatste kans om zijn wens te laten uitkomen.
Het realiseren van zijn wens blijkt geen eenvoudige taak. Om zijn huis te bereiken en de dood te vlug af te zijn, zal Timmy de vallen en obstakels die op mysterieuze wijze op zijn pad verschijnen moeten ontwijken. Het verrassingselement en een goed geheugen zijn essentieel om Timmy's dood uit te stellen, innerlijke rust te vinden en te sterven op de manier die hij altijd voor ogen heeft gehad.