Read Only Memories: NEURODIVER
ES88 is een telepaat die de opdracht heeft gekregen om de Golden Butterfly in de boeien te slaan, een paranormale entiteit die zich in de herinneringen van anderen verstopt. In dit "psy-fi"-avontuur speel je als ES88 en werk je samen met haar cyborgcollega GATE en het wezentje dat bekend staat als de NEURODIVER om de herinneringen die Golden beschadigd heeft te repareren en hen uit te schakelen!
Stap in de schoenen van ES88, een jonge telepaat die in dienst is bij MINERVA. Deze machtige organisatie is gespecialiseerd in informatiewetenschappen, neurotechnologie en buitenzintuiglijke verschijnselen. ES88 heeft de opdracht gekregen om de Golden Butterfly op te sporen, een mysterieuze paranormale entiteit die zich verbergt in de herinneringen van de burgers van Neo-San Francisco en daar een enorme ravage aanricht. Wie zitten er achter de Golden Butterfly? Waarom doen zij dit? En hoe kun jij hen stoppen?
De Neurodiver is een biotechnisch paranormaal wezentje dat gemaakt is om de natuurlijke begaafdheden van een telepaat te versterken. Met diens hulp kun je aanwijzingen en gedachten in de herinneringen van je personage verzamelen, de verknipte flarden weer aan elkaar plakken en zo de Golden Butterfly verjagen!
In Read Only Memories: NEURODIVER keer je terug naar de levendige scifiwereld van Neo-San Francisco uit 2064: Read Only Memories, met een compleet nieuw verhaal en een compleet nieuwe cast. Nieuwe spelers zullen met gemak in dit nieuwe avontuur kunnen duiken, maar zij die al bekend zijn met de originele game zien waarschijnlijk een heleboel bekende gezichten terug!
De soundtrack van NEURODIVER is geïnspireerd op de OPNA-/YM2608-geluiden van de computerseries PC-8801 en PC-9801 en is gecomponeerd door Scarlet Moon-componist en -geluidsontwerper Ken "coda" Snyder (Tree of Knowledge).