Dit is de complete editie die bestaat uit de hoofdgame en de DLC "New Power".
Dit is een gestroomlijnde RTS-game waarin je de leider van een hedendaagse natie bent. Duik in de problemen van vandaag de dag, inclusief de huidige geopolitieke grenzen. Gebruik de macht van je land om deel te nemen aan militaire conflicten en internationaal zaken te doen. Kies je eigen manier waarop je met de belangen van andere landen, onverwachte gebeurtenissen, wereldwijde dreiging en diverse crises omgaat. Je krijgt te maken met het verval van de Europese Unie, terrorisme, de nasleep van de Derde Wereldoorlog en vele andere echte en fictieve scenario's.
Realpolitiks is gebaseerd op drie grote politieke systemen (democratie, autoritarisme en totalitarisme). Je kunt de invloed van je land op verschillende manieren vergroten en dat allemaal om de wereld te overheersen. Gebruik je diplomatieke vaardigheden, economische voordelen, militaire kracht en de volledige vrijheid waarmee je beslissingen kunt nemen om de macht over de wereld te krijgen en goed voor je volk te zorgen.