In Red Wings: Coloring Planes zit jij aan de stuurknuppel! Jij bepaalt voor elk historisch vliegtuig of je ze de kleuren geeft van hun hoogtijdagen of dat je er een persoonlijk tintje aan toevoegt met een divers aanbod van kleuren, texturen, kwasten en stempels. Je kunt het zo gek niet bedenken!
De game bestaat uit 5 hoofdstukken, elk met 6 verschillende pagina's met vliegtuigen om in te kleuren. Dat betekent dat je 30 verschillende vliegtuigen kunt inkleuren voor je vloot! Kleur voor elk hoofdstuk de vliegtuigen in om het volgende hoofdstuk vrij te spelen. Vergeet niet om ook de achtergrondkaart van elk hoofdstuk in te kleuren!