"RemiLore is een rogue-lite avontuur in anime-stijl dat zich afspeelt in een kleurrijke fantasiewereld waarin spelers zich een weg banen door een leger mechanische monsters met behulp van een enorme verscheidenheid aan unieke melee-wapens en verwoestende magische aanvallen!
Remi, een gewone middelbare scholier, heeft Lore wakker gemaakt, een pratend boek dat een zelfbenoemde 'meester' van magie is. Samen worden ze de magische wereld van Ragnoah ingesleurd, die is overgenomen door snode mecha-monsters. Remi en Lore moeten samen op zoek gaan naar hun weg naar huis, maar kan Remi het ondeugende magische boek Lore wel vertrouwen? Wie is het mysterieuze androïde-meisje ""Choux"" en waarom wil ze Lore vangen? Zal Remi ooit een uitweg uit de magische wereld vinden en naar huis terugkeren?
De game beschikt over een verhaalstand voor één speler, volledig ingesproken door Japanse stemacteurs, met coöpstand voor twee spelers, opwaardeerbare spreuken en bonussen en procedureel gegenereerde levels in vier prachtige werelden, elk gebaseerd op een van de vier seizoenen. Je wordt ook beloond als je mecha-monsters verslaat. Spelers kunnen heel veel unlockables ontdekken, inclusief alternatieve kostuums, 200+ wapens, ""New Game+""-standen en meer!"