Dit deel in de Resident Evil-reeks vergroot en verrijkt de spanning en intrige van het survival-horror-genre. Ontdek wat er voorafging aan de eerste game in de reeks en ervaar spannende nieuwe gameplay-systemen wanneer je schakelt tussen de twee speelbare personages om het mysterie te ontrafelen.
In 1998 wordt de Amerikaanse stad Raccoon City geteisterd door een reeks vreemde bloederige moorden. Rebecca Chambers, een nieuw lid van het speciale eliteteam S.T.A.R.S., wordt samen met de andere leden van Bravo Team op onderzoek uitgestuurd. Haar zoektocht leidt naar een trein die midden in het bos tot stilstand is gekomen. Ze weet niet dat deze trein maar één bestemming heeft: haar grootste nachtmerrie.