Het avontuur van een leven na de dood wacht op je! Help een eigenzinnige ziel terug te keren naar het land van de levenden in dit angstaanjagende humoristische komische avontuur dat de draak steekt met het leven, de dood, videogames, de popcultuur en alles daartussenin.
Heers in bullet-hell lite-gevechten terwijl je door een grijswaardenwereld reist op zoek naar de acht sleutels die de Portal back to Life openen. Maar je bent niet de enige die die sleutels wil... de kwaadaardige Dr. Krull en zijn leger zullen er alles aan doen om ze als eerste te bemachtigen, en het is de taak van Magere Hein om te voorkomen dat je weggaat.
Vecht tegen vijanden, los puzzels op en lach tot je sterft (alweer?), en dat allemaal terwijl je zij-uitdagingen en arcade-achtige minigames aangaat. Roep de "hulp" in van een apathische spookhond genaamd Woof (ja, je kunt hem aaien).