Een groot onbekend gevaar nadert de thuisplaneet van Roah. Volg Roah terwijl ze de wereld verkent en al zijn verschillende facties tegenkomt, en het mysterie blootlegt van wat de levenskracht van de planeten afvoert.
Roah heeft een grote open wereld met nieuwe vaardigheden, vaardigheden en bewegingen om te verkrijgen en te beheersen. Het biedt unieke vechtgame-geïnspireerde gevechten met talloze verschillende bewegingen om uit te voeren.