Jij bent een bewakingsdroid en maakt deel uit van het robotlegioen dat de mensheid bijna vernietigd heeft en de controle over de beschaving heeft overgenomen. Maar je bent overgelopen en vertegenwoordigt nu de laatste hoop voor de mensheid om te overleven! Rogue Sentry is een hardcore twin-stick schietspelavontuur waarin je je door een gigantische ingewikkelde gevangenis beweegt, het opneemt tegen machines met geweren en lasers, onderweg menselijke overlevenden oppikt en probeert te ontsnappen voordat het te laat is!
Rogue Sentry wordt gepresenteerd in 1-bit pixelartstijl en met een retrochiptunesoundtrack. Het is een minimalistische en nostalgische reis met een meeslepende finale en verschillende eindes. Welk lot gaat de mensheid onder jouw hoede tegemoet?