De klok stopt nooit
Wanneer Quinn alleen wakker wordt in een afgesloten ruimte waarin niets noemenswaardigs te vinden is behalve een computer die in verbinding staat met een chatroom waarin je aanwezig bent, word je zijn enige sprankje hoop. Jouw keuzes en snelheid vormen zijn ontsnappingspogingen... of leiden hem naar een vroegtijdig einde.
STAY ontvouwt zich in real-time, wat inhoudt dat iedere minuut waarin je de game niet speelt een minuut is waarin Quinn alleen wordt gelaten. Er kunnen consequenties zijn als je gesprekken verlaat of Quinn het te lang zelf op laat knappen.
Quinn is nerveus, dus elke reactie is belangrijk. Bewijs dat je een meelevende bondgenoot bent, zodat hij je leert te vertrouwen en zijn ontdekkingen en diepste gedachten deelt. Als je faalt, kunnen zijn emoties tegen je werken.
Met 24 hoofdstukken, zeven verschillende einden, tientallen mogelijke doodsoorzaken en vele conversaties is STAY ontworpen om meermaals opnieuw te worden gespeeld. Speel meerdere keren om verschillende ruimtes te verkennen en verborgen geheimen te onthullen om het hele verhaal op tafel te krijgen.
Met webcams kun je Quinn bespioneren, zodat je zijn reacties op jouw opmerkingen en zijn acties kunt zien terwijl je weg bent. Herken wanneer hij liegt en gebruik die kennis in je voordeel.
Help Quinn de vraagstukken op te lossen die hij in zijn gevangenis tegenkomt door rechtstreeks de controle te nemen over zijn acties tijdens puzzelsessies.