Kort na de gebeurtenissen in "Downtown Nekketsu Monogatari"...
Reiho High School, waar het gevecht plaatsvond, heeft de Big Four, die worden gevreesd door alle andere scholen in de buurt.
Toen hij nog op de middelbare school zat, heeft een mysterieuze gebeurtenis ertoe geleid dat hij een knul heeft ontmoet, Mizoguchi genaamd. Die bleek eigenlijk een Time Regulator te zijn die jacht maakte op een kwaadwillende organisatie die de balans tussen tijd en ruimte heeft verstoord.
Nadat Mizoguchi ontdekt dat Kobayashi over een mysterieuze kracht beschikt, besluiten ze samen te werken om de kwaadaardige organisatie te stoppen.
De directors van Nekketsu Kōha Kunio-kun (aka Renegade): Yoshihisa Kishimoto en Downtown Nekketsu Monogatari (aka Street Gangs/River City Ransom): Mokeke Sekimoto, hebben samengewerkt om je een nieuwe, waanzinnige actiegame voor te schotelen!
Als je het over "Kunio-kun" hebt, is pixelart waarschijnlijk het eerste dat in je opkomt.
Je kunt de ★ die je in de game hebt verzameld, gebruiken om je personages sterker te maken en ze uit te rusten met voorwerpen.