■Spelsysteem.
Er was een man wiens liefde voor sushi zo sterk was dat hij zou sterven als hij het niet bleef eten. Zijn liefde en passie zijn te diep voor woorden. Wat hij echter ziet op een straathoek in Shibuya is een wanhopig tafereel: sushi verdwijnt van de wereld.
Op dat moment valt er een lichtstraal uit de lucht en verschijnt de "Great Sushi Will". Er wordt onthuld dat de orde van het universum is ingestort, dat het concept van sushi door iemand anders is herschreven en dat dit het werk is van een vijand die zo machtig is dat hij het evenwicht van het universum bedreigt. Er wordt hem een cruciale missie toevertrouwd om deze crisis te overwinnen en sushi te redden.
Hij is vastbesloten. Ik zal het doen!" en hij heeft geen andere keuze dan te accepteren. Hij staat op om zijn geliefde Sushi en de toekomst van het universum te beschermen.