In Symmetry moet je zien te overleven in een retro-futuristisch sci-fi-universum. Het is je doel om de overlevenden van de crash te helpen overleven in de afgelegen, extreem koude omgeving en hun ruimteschip te repareren zodat ze kunnen ontsnappen.
Eten, rusten en mentale gezondheid zijn van cruciaal belang om te overleven. Hier moet jij voor zorgen. Door de extreme omstandigheden worden bemanningsleden gedwongen nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, zoals tuinieren of elektriciteit opwekken. Naarmate het weer en de levensbedreigende, bovennatuurlijke activiteiten steeds erger worden, wordt het een race tegen de klok om alle onderdelen te vinden waarmee het ruimteschip gerepareerd kan worden.