SaGa Emerald Beyond
SaGa Emerald Beyond, het nieuwste op zichzelf staande deel in de SaGa-franchise, brengt de allerbeste elementen uit de populaire serie samen om elke speler een eigen unieke gameplay-ervaring te bieden.
Reis naar zeventien unieke werelden vanuit de Junction, geleid door het lot of door een pad dat gevormd wordt door je eigen keuzes.
Ontdek de totaal verschillende culturen en landschappen, variërend van een dichtbegroeid woud van wolkenkrabbers en een groene en weelderige habitat vol planten tot een wereld geregeerd door vijf heksen, of een wereld geregeerd door vampiers, om maar een paar van de verschillende omgevingen te noemen.
Ze reizen af naar de talloze werelden om hun eigen persoonlijke redenen: de een is een mens op een missie om de barrière te beschermen die zijn stad verdedigt; de ander is een heks die haar verloren magie probeert terug te krijgen terwijl ze haar vermomming als schoolmeisje behoudt; en weer een ander is een vampierheerser die zijn kroon wil terugwinnen en de troon wil opeisen als de rechtmatige koning van zijn wereld.
SaGa Emerald Beyond heeft het grootste aantal vertakkende verhaallijnen van alle games in de SaGa-serie.
Het verhaal vertakt zich talloze keren, afhankelijk van je keuzes en acties. Elke keer dat je een wereld bezoekt, evolueert het verhaal, waardoor zowel de hoofdpersoon als de speler nieuwe mogelijkheden ontdekt.
SaGa Emerald Beyond verfijnt de uiterst strategische Timeline Battles waar de SaGa-franchise al zo lang bekend om staat. Met vaste waarden uit de serie, zoals de vaardigheid om spontaan vaardigheden te verwerven via het Glimmer-systeem, tactische plaatsing van bondgenoten, bekend als Formations, en United Attacks waarmee individuele vaardigheden aan elkaar gekoppeld kunnen worden om verwoestende kettingaanvallen te vormen, biedt het de beste versie van turn-based gevechten van SaGa tot nu toe.
Het nieuwe gevechtssysteem biedt meer spanning dan ooit tevoren en stelt je in staat om groepsleden te ondersteunen, vijandelijke acties te onderbreken en United Attacks te gebruiken door de volgorde van acties van bondgenoten strategisch te beïnvloeden.