De Firebringer, een gevallen god en gesel van de mensheid, heeft sinds zijn verbanning de wereld in chaos gedompeld. De mensheid stichtte een rijk met als enige doel de Firebringer en zijn handlangers te verslaan en het menselijke ras te verdedigen. Na duizenden jaren vechten is de Firebringer eindelijk verslagen en heeft het rijk geen doel meer, met oproer tot gevolg.