Nu Sable's eerste jaar aan de Amadronia Academy er bijna op zit, wil hij de komende vakantie rustig studeren terwijl zijn vrienden en klasgenoten naar huis gaan voor de feestdagen.
Drakan, zijn beste vriendin en kamergenoot die half draak is, probeert hem echter al maanden over te halen om bij haar thuis op bezoek te komen, en eindelijk is het zover. Voordat de twee kunnen vertrekken, wordt Sable opgezadeld met een schijnbaar vervloekt artefact na een onverwacht bezoek van Drakans moeder Nidhogg.