Sagebrush is geïnspireerd door echte sektes en laat je vanuit een eerstepersoons perspectief een spannend avontuur beleven. Als waarheidszoeker onderzoek je de tragische omstandigheden omtrent de Perfect Heaven-sekte.
Spelers gaan in New Mexico op verkenningstocht in de Black Sage Ranch, het voormalige thuis van Father James, de vereerde profeet van Perfect Heaven-sekte, om de waarheid over deze sekte te onthullen.