Sakuna: Of Rice and Ruin combineert zijwaartsscrollende actie met landbouwsimulatie en een diepgaand craftingsysteem. Kruip in de huid van Sakuna, een godin van de landbouw die is verbannen naar een gevaarlijk eiland.
Sakuna: Of Rice and Ruin is, naast een nieuwe kijk op Japanse mythologie en een hommage aan actiegames, een ode aan rijst en een vermakelijke landbouwsimulatiegame.