Kotone is een doorsnee vrouw die een doorsnee baan heeft, met een minder dan doorsnee relatie met haar ouders.
Kon ze maar een wereld als Asaph Online betreden, vol fantastische wezens en angstaanjagende monsters. Maar Asaph Online is alleen maar een spel. Tenminste, dat dacht Kotone vroeger. Tot een mysterieuze kracht Kotone naar die wereld roept.
Nu is Kotone niet alleen Kotone, maar de zwarte heks Viola - en, bevrijd van haar verplichtingen, besluit ze eindelijk wat lol te gaan trappen!
Viola is de naam die Kotone aan haar personage gaf. Bij haar ontwaken in Asaph, erft Kotone Viola's uiterlijk, haar magische krachten en haar naam.