Mens, magie en machine
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut is een op zichzelf staande release van de veelgeprezen Dragonfall-campagne van Harebrained Schemes, die al eerder uitkwam als een grote uitbreiding voor Shadowrun Returns. De Director's Cut voegt allerlei nieuwe content en verbeteringen toe aan de originele game en is daardoor de ultieme versie op consoles van deze unieke cyberpunk-RPG.
In 2012 keerde magie terug naar onze wereld. Machtige wezens uit mythes en legendes ontwaakten. Onder hen was de grote draak Feuerschwinge, die opdook vanuit de bergen in Duitsland. Ze spuwde vuur en zaaide dood en verderf. Duitse troepen hadden bijna vier maanden nodig om haar te verslaan. Toen ze erin slaagden, kwam hun overwinning bekend te staan als de Dragonfall.
Het is nu 2054. 42 jaar later. De wereld is veranderd. Ongecontroleerde ontwikkelingen in technologie hebben de grens tussen mens en machine vervaagd. We leven naast elfen en trollen, meedogenloze bedrijven kleden de wereld uit en de terreur van Feuerschwinge is slechts een vage herinnering. Duitsland is versplinterd. Een stabiele anarchie die bekendstaat als de 'vloeiende staat' bestuurt de stad Berlijn. Macht is hier kortstondig, vrijwel alles is mogelijk en de juiste connecties kunnen het verschil betekenen tussen succes en verhongering. Jij en je team van ervaren shadowrunners kunnen hier snel geld verdienen.
Een klassieke, verhalende RPG die is aangepast voor consoles. Dragonfall grijpt terug op het gouden tijdperk van computer-RPG's met vertakkende verhaallijnen die goed geschreven zijn en personages die zich ontwikkelen. Ga helemaal op in een intelligente campagne van meer dan 20 uur met een uiteenlopende cast van zeer menselijke personages.
Een unieke cyberpunk-omgeving: ervaar de unieke dystopische toekomst van Shadowrun, waarin technologie en magie samenkomen. Een setting met veel fans. Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut is de perfecte kennismaking met die wereld als je Shadowrun nog niet kent. Tegelijkertijd bevat de game genoeg klassieke personages en technologie uit Shadowrun voor ervaren spelers.
Voer je team aan: leid een klein team van shadowrunners. Iedereen heeft z'n eigen opvattingen, motivatie en achtergrond. De leden van je team moeten verschillende rollen invullen tijdens missies en ieder heeft een andere combinatie van skills, vaardigheden, sterke en zwakke punten. Maar niet alles draait om de missie. Elk teamlid heeft uitdagingen in z'n privéleven. Die kun je negeren, maar je kunt er ook een belangrijke rol in spelen.
Boeiende turn-based, tactische gevechten: als shadowrunner is elke beurt belangrijk. Denk goed na over je acties. Zoek dekking, storm op mêleetroepen af of gooi een vuurbal in een groep vijanden. Met meer dan 200 wapens en spreuken tot je beschikking moet je elke beurt belangrijke keuzes maken.
Voortgang op basis van vaardigheden: kies een personagetype om mee te beginnen en bouw van daaruit verder. Street Samurai en Physical Adepts gebruiken skills om in de strijd te overheersen, Shamans en Mages roepen bondgenoten op en gebruiken dodelijke spreuken, en Riggers en Deckers geven technologische ondersteuning door hun bewustzijn te projecteren op drones en computersystemen. Dankzij het klasseloze skillsysteem van Shadowrun: Dragonfall kun je je personage in alle richtingen ontwikkelen.