In Shakedown: Hawaii leid je drie personages door een open wereld in 16-bit. Bouw je 'legitieme' bedrijf op door opdrachten uit te voeren, zaken over te nemen, concurrenten te saboteren, gebieden te 'herindelen' en winkels af te persen.
Verken het eiland te voet, per auto of per boot. Je vindt tal van uitdagingen, extra missies, winkels, huizen om leeg te roven, burgers om mee te praten en geheimen om te ontdekken.
Het hele eiland ligt voor het grijpen in Shakedown Hawaii… als je tenminste het juiste bedrijfsmodel weet te vinden.