Shantae is terug in een gloednieuw tropisch avontuur! In haar vijfde avontuur leert de Half-Geest Heldin nieuwe vaardigheden met Fusiemagie om een uitgestrekte verzonken stad onder water te verkennen, nieuwe vriendschappen te sluiten met Half-Geesten en om het op te nemen tegen de Zeven Sirenen in haar grootste en spannendste avontuur tot op heden! Met meerdere steden en meer labyrinten dan ooit tevoren - een fantastisch aquatisch avontuur vol gevaar en ontdekkingen!