In een speciale spelstand neem je de directe controle over bemanningsleden en passende accessoires (bijv. brandblussers, brandslangen, waterkanonnen, opblaasbare boten, zoeklichten) om het schip te verdedigen tegen aanvallen van piraten, een brand te blussen of overlevenden te redden.