Volgens de voorspellingen zal de hel op een dag overstromen, waarna de boosaardige doden naar de aarde zullen komen. Alleen de Selestial Order kan deze helse vloedgolf tegenhouden. Skelly Selest is een slash-dash-run-'n'-gun-athon waarin je als Heavenly Keeper de doden moet bestrijden. Strijd tegen willekeurig gegenereerde monsters en eindbazen en gebruik je nauwkeurige vechttechnieken om af te rekenen met de gruwelen uit de diepste krochten van de hel.