Elke slag kan je einde betekenen.
In Slice, Dice & Rice wordt de winnaar bepaald door een enkele, onbelemmerde treffer. Je wint het duel alleen als je pareren en ‘Shingan’ volledig onder de knie hebt.
Door aanvallen te pareren krijg je de bovenhand. De Shingan helpt je te verdedigen tegen aanvallen. Als je Shingan activeert, vertraagt de tijd zodat je aanvallen van je tegenstander makkelijker kunt pareren.