Slime Rancher is een charmante, first-person sandbox-ervaring. Speel als Beatrix LeBeau: een dappere, jonge boer die op weg is naar een leven op duizend lichtjaren afstand van de aarde in de 'Far, Far Range'.
De beroemde rancher, Hobson Twillgers, heeft zijn ranch aan je doorgegeven. Breng de ranch weer op gang, ontdek de geheimen die verborgen liggen op deze mysterieuze planeet en domineer de Plort-markt.