"Smashroom" is een indie platform-adventure.
Het hoofdpersonage is een klein paddenstoeltje dat wanneer hij maar wil kan ontploffen en zo alle levels van het spel doorloopt.
Je kunt met de ontploffingsvaardigheid ook een sprong in de lucht maken. Het leveldesign is deels om dit idee heen ontworpen.