Je dag begon als gepland. Gemotiveerd en vol motivatie begon je aan de rentocht van je leven, middenin de woestijn, samen met gelijkgestemden. De maandenlange zwarte training zou eindelijk resultaat moeten opleveren. Maar ineens kom je vast te zitten in een gigantische zandstorm. Je bent nu helemaal in je eentje, in een onherbergzame en verstikkend warme omgeving. Aan de horizon zie je niets dan zand. Het is een eenzame en genadeloze bedoeling.
Je voelt de brandende hitte op je huid, de zand die recht in je gezicht blaast. Een uitgestrekte woestijn, zover als je kunt kijken... Maar wacht eens; wat is dat? In de verte lijkt iets te bewegen. Wat is er aan de hand?
Starsand is een survivalgame in de woestijn die zich afspeelt in een open wereld die op de aarde lijkt, maar heel anders aanvoelt. Gevaar, mysteries en puzzels liggen in het verschiet! Ontdek wat er precies is voorgevallen, waar je je bevindt en hoe jij verbonden bent met de geschiedenis van een uitgestorven beschaving. Weet jij te overleven in deze onherbergzame omgeving? Vind je de antwoorden en een weg terug naar je oude leven?
In deze woestijn ben jij zowel jager als prooi. Insectachtige roofdieren verlaten hun duistere nesten, immer op zoek naar voedsel. Bescherm jezelf met vuur, blaas vijanden op met explosieve kokosnootgranaten, beveilig je basis en doe er alles aan om te overleven.