Submerged is een third-person game zonder gevechten, waarin je de uitgestrekte, open omgevingen van een mysterieuze, overstroomde stad verkent. Je speelt de rol van Miku, een jong meisje dat haar gewonde broer in een klein vissersbootje naar de stad heeft gebracht. Vaar door de ondergelopen straten, beklim de overstroomde gebouwen en gebruik je telescoop om te zoeken naar de spullen die je nodig hebt om je stervende broer te redden. Terwijl je op je eigen tempo de stad verkent kun je genieten van de natuur die in deze kleurrijke plek opbloeit en vind je verborgen objecten waarmee je het verhaal van een gebroken wereld en een gebroken gezin bij elkaar kunt puzzelen.