Sumire is een indie-avontuur met een rijke verhaallijn, waarin je één dag van alles beleeft in een pittoresk Japans dorp. Op deze betoverende plek ontmoet een ontgoocheld meisje, Sumire, een ondeugende geest die een deal met haar sluit om haar diepste wens in vervulling te laten gaan.
Maar om deze wens in vervulling te laten gaan, moet ze in ruil daarvoor een reeks taken volbrengen voordat het nacht wordt en deze bijzondere dag ten einde komt.
■ Volg Sumire op een reeks grote en kleine missies van charmante boswezens, eigenzinnige dorpsbewoners en Sumires eigen diepe verlangens.
■ Accepteer ze of weiger ze, maar wees op je hoede: naarmate de dag vordert, verandert je pad en krijg je misschien nooit meer dezelfde kans.
■ Ontdek verzamelobjecten, bonusitems, skilltests en andere uitdagingen. Sommige zijn verborgen, andere niet.
■ Tijdslimiet van één dag. Als de hemel verandert van de veelbelovende ochtend naar de zachte schemering, liggen al je keuzes vast wanneer de hemel paars kleurt.