Het avontuur van de superschattige alien is een klassiek 2D-platformspel waarin je de rol speelt van Oozi, een buitenaardse ruimteschippiloot die neerstort op de Aarde, zijn ruimtepak verliest en zijn weg naar huis moet vinden.
Door de verscheidenheid aan moeilijkheidsgraden - van Kind tot Hardcore - kunnen spelers van elke leeftijd genieten van het spel, ongeacht hun vaardigheidsniveau. Met de eenvoudigste moeilijkheidsgraad faal je nooit in het spel, wat frustratie vermijdt en zo een uitstekende keuze is voor jonge spelers die nog nooit een controller hebben vastgehouden.