In Super Perils of Baking nemen spelers de controle over een getalenteerde student-bakker die maar één doel voor ogen heeft: zijn broer - betoverd door een vervloekte bakhoed uit de kelder van hun school - ervan weerhouden om het hele land verwoestingen aan te richten.
Super Perils of Baking is volledig in verzen geschreven met een verhalenboekachtige presentatie en omvat 50 kernniveaus en bevat ook tal van geheimen. Met beknopte 2D-platforming, uitgebalanceerde moeilijkheidsgraad, prachtige pixelart, een leuke soundtrack en heel veel te ontgrendelen (inclusief nieuwe speelbare personages). Het nieuwste aanbod van Lillymo is gemaakt voor jong en oud (en is vooral schattig voor volwassenen om met hun kinderen te spelen).
Of je nu te voet gaat, in een mijnkarretje dendert, onder water zwemt, een ballon vasthoudt of de zwaartekracht verandert en de dingen letterlijk op zijn kop zet, Super Perils of Baking is een voedselgevecht voor iedereen... houd ze ook bezig na het avontuur.