The Last Remnant, dat oorspronkelijk is uitgebracht in 2008, heeft de harten van vele gamers gewonnen dankzij het meeslepende verhaal, de talloze personages en het diepgaande gevechtssysteem. Deze klassieke RPG is terug als geremasterde versie met prachtige graphics en komt naar de Nintendo Switch.
Er is een wereld waarin vier rassen samenwonen: de Mihra, de Yama, de Qsiti en de Sovani.
In deze wereld bevinden zich sinds jaar en dag mysterieuze objecten die 'Remnants' worden genoemd. Wie heeft deze objecten gemaakt? Wanneer? En waarom? Niemand die het wist, maar de enorme krachten van de objecten werden volop benut.
Door het excessieve gebruik van de krachten van de Remnants werd de balans in de wereld echter verstoord, wat uiteindelijk ontaarde in een hevige oorlog.