In het Tako koninkrijk diep in de zee is soep het enige doodnormale gerecht dat iedereen eet. Maar prinses Takorita neemt hier geen genoegen meer mee en eist een smakelijk nieuw gerecht om haar leven een beetje pit te geven.
Ze besluit een stapje aan land te wagen waar de cultuur verrassend anders is. Daar heeft ze haar eerste fortuinlijke ontmoeting met Franse frietjes!