Jaren geleden is je grootvader op mysterieuze wijze verdwenen. Voordat hij vertrok heeft hij je naar Volcano Island verwezen. Omdat je nu een stuk ouder bent, heeft je voogd en mentor, Abenaki, je toestemming gegeven om het mysterie te ontrafelen… maar vertelt Abenaki je wel alles?
Tanzia is een RPG voor één speler die snelle, strategische gevechten combineert met populaire RPG-elementen in een open 3D-wereld vol magie en monsters.