Robert is een groentje, wat onhandig, maar met een hart van goud. Als hofmusicus in het grootste windklooster van Asposia leeft hij een rustig leven. Asposia is een enorme, holle ruimte omringd door een oneindig utgestrekte vlakte, strijdig met de wetten der natuur. Drie luchtfonteinen voorzagen de wereld van lucht maar toen de ene na de andere fontein het begaf, arriveerden de windgoden in Asposia. Plots bevond Robert zich in het oog van de storm.
Met de hulp van de mysterieuze dief Laura en zijn beste intenties gaat Robert op avontuur om de geheimen van het verdwijnen van de wind te ontdekken, terwijl hij geen idee heeft wat er gaande is. Zal de jonge avonturier zijn wereld kunnen redden? En wat zijn Laura's ware bedoelingen?