Los prikkelende puzzels op in een wereld vol mysterie en red de fluitneuzenfamilie! Hun dynastie waakt al eeuwen over Asposia. In het geheim zorgen ze voor licht en leven in de wereld, maar wanneer hun bestaan wordt ontdekt, worden ze opgejaagd. Emil, een obscure handelaar, liet de inwoners van Asposia geloven dat de dynastie onder een hoedje speelt met duistere krachten.
De enige die de gemene Emil kan stoppen is de troonopvolger: Robert. Met een dosis enthousiasme, maar zonder enig idee waar hij aan begint, gaat hij op avontuur om de legendarische windmonnik te vinden.
Natuurlijk doet hij dit niet zonder zijn fantastische gezelschap: Peck, ontzettend loyaal zonder te kunnen vliegen, en Laura, een rebel die Robert liefheeft met een hoofdletter L. Alles verandert wanneer ze de mysterieuze Mama Dola ontmoeten, die meer lijkt te weten over het lot van Robert dan hij zou willen.