Shoot 'em up met spreukenmagie!
Neem het op tegen kwaadaardige vijanden en kies of je ze verslaat met magie of je wapens en verstand. De Knight Witches zijn de absolute baas op het slagveld met hun superieure kracht en werkelijkheid-vervormende magie!
Schieten of spreukkaarten gebruiken? Waarom niet allebei? Pas je eigen unieke speelstijl aan en upgrade je Knight-vaardigheden om sneller te shmuppen, of verbeter je Witch-magie om oneindig veel strategieën te verkennen en een goede hand kaarten samen te stellen uit de 30 unieke beschikbare spreukkaarten.
Tijdens je reizen door Dungeonidas worden je heldhaftige daden en prestaties gezien en besproken door de bevolking. Knight Witches worden sterker door dankbaarheid en vertrouwen, wat ze op meerdere manieren kunnen verdienen. Maar niet alle methodes zijn oprecht. Doe jij alles voor populariteit, of probeer je eerlijk te blijven? De keuze is helemaal aan jou.
The Knight Witch is met veel liefde ontworpen als een soort Metroidvania zonder obstakels. Het bevat een intuïtief automatisch richtsysteem dat je zelf kunt activeren, wereldveranderende cheats en een gericht navigatiesysteem voor het hoofdverhaal. Je kunt niet verdwalen en de game is aan te passen aan jouw spelniveau.
The Knight Witch is in het leven geroepen door een team van doorgewinterde ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor titels als RiME, Moonlighter en Plants VS Zombies.