Je bent de Mooseman en je kunt alles zien wat voor sterfelijken niet te zien is. Je gaat drie lagen van dit universum verkennen, met als eerste de onderwereld, waar de geesten van de doden verblijven.
Heel lang geleden werd de wereld door een god genaamd Ven geschapen uit een eierschaal. In de duistere diepten van de bodemloze oceaan is de onderwereld ontstaan. De middenwereld werd gemaakt voor de mens en in de bovenwereld zouden de oeroude goden verblijven. Vele geesten dwalen door de lagen der schepping en bewaken hun geheimen in het duister. Reis door alle werelden uit de oeroude mythen, zoek artefacten van Chud-stammen en los alle mysteries uit de Fins-Oegrische verhalen op.