The Next Penelope speelt zich af in een futuristisch Odyssee. Het is een snelle racegame met intense kleuren, een origineel verhaal en een uitdagend risico-beloningssysteem.
In de rol van Penelope die in de melkweg naar Odysseus zoekt, kan de speler in om het even welke volgorde de planeten ontdekken. Elke wereld heeft unieke situaties, races, eindbazen en nieuwe permanente vaardigheden om het ruimteschip van Penelope te verbeteren.
Als je een Micro Machines-game hebt gespeeld, zal de besturing niet nieuw voor je zijn! Er is ook een nieuw besturingsschema beschikbaar voor nieuwkomers.