The Night of the Rabbit
Ga helemaal op in een wonderbaarlijke, magische wereld waar alles mogelijk is en niets lijkt wat het is: Ga mee met de jonge Jerry en volg een vreemd wit konijn naar het fascinerende Mousewood, een mysterieus land waar dieren kunnen praten.
In dit land wordt de droom van Jerry om goochelaar te worden werkelijkheid, maar werpt een dreigende, duistere kracht zijn lange schaduw over het woud. Iemand doet de inwoners van Mousewood een aanbod dat ze niet kunnen weigeren: kaartjes voor de beste goochelshow ooit. Er hangt alleen wel een stevig prijskaartje aan: hun kostbaarste bezittingen en hun levens staan op het spel.
Als de schaduwen sterker worden, moeten de inwoners van Mousewood Jerry wel om hulp vragen. De jonge knul wordt tijdens dit vrolijke, trieste, luchtige en gevaarlijke avontuur echt op de proef gesteld. Hij laat de wereld achter die hij ooit kende en ook zijn jeugd wordt een stuk geschiedenis.
Een ontdekkingstocht/avontuur met een verhaal: The Night of the Rabbit is bedacht, geschreven en ontworpen door Matthias Kempke, die van mening is dat je bij spelontwerpen nieuwe werelden moet maken die spelers kunnen ontdekken.
Een verhaal met meerdere lagen: Het begint allemaal heel luchtig en vrolijk, maar al snel komt er een veel serieuzere toon in de gameplay van 20 uur die je tot nadenken stemt.
Originele wereld en personages: De dierenmensen die in het spel voorkomen, zijn eigenlijk ontwikkeld voor korte verhalen van de spelmaker. Deze verhalen zitten als extraatje bij het spel.