The Padre is een 3D-horror-avonturengame in retro-stijl met sterke verwijzingen naar klassieke horrorgames. De duistere sfeer wordt regelmatig onderbroken door de verdorven humor van de altijd grappige Padre. Gebruik je brein om uitdagende puzzels op te lossen en je vechtkunsten om monsters te verslaan, terwijl je ondertussen de mysteries probeert op te lossen van het landhuis, van jezelf, en van het eeuwige gevecht tussen goed en kwaad. Maar let goed op, als je te vaak faalt ben je permanent GAME OVER!