The Pale Beyond
Vijf jaar geleden begon de Viscount met haar bemanning aan de reis op zoek naar de magnetische zuidpool via de Pale Passage. Het schip en de opvarenden gingen op tragische wijze ten onder aan het ijs en van hen is niets meer vernomen. Het zusterschip, de Temperance, zal haar spoor volgen en succes oogsten waar de Viscount kopje onder ging.
Naarmate de expeditie vordert en de poolwinter eraan komt, hebben je keuzes steeds grotere gevolgen voor het verhaal tijdens je avontuur op het ijs.