The Shapeshifting Detective is een bovennatuurlijke FMV-moordmysteriegame. Speel als een detective en onderzoek de moord door in de gedaante van elk personage te veranderen. Je kunt zelfs in het volgende slachtoffer veranderen.
Dorota Shaw is dood en de hoofdverdachten zijn drie tarotlezers met het griezelige vermogen om een moord te voorspellen - of te plegen. Het is jouw taak om uit te zoeken wat ze nog meer weten, maar ze zullen hun duistere geheimen niet aan iedereen onthullen... Gelukkig kun je iedereen zijn die je maar wilt.
De game biedt meer dan 1600 full HD-videoreacties, een eenvoudige ondervragingsinterface met een uniek "verwijder"-mechanisme en een moordenaar die aan het begin van de game willekeurig wordt gekozen. De game is ontwikkeld door de makers van "The Infectious Madness of Doctor Dekker".