This is the Zodiac Speaking is een op feiten gebaseerde psychologische single player thriller game, gebaseerd op het verhaal van Zodiac, een van de beroemdste seriemoordenaars die nooit gearresteerd werd. Het verhaal speelt zich af in het Californië van de jaren 70 en combineert een originele, epische soundtrack en game-elementen met klassieke horro, investigation, stealth-mechanica en verschillende eindes om te ontdekken.