Het Robot Empire is terug en dit keer ontvoeren ze alle mensen! Kruip opnieuw in de rol van Thunder Kid, red de gijzelaars en spoor de mysterieuze nieuwe leider van de vijand op voor het te laat is! Schakel vijandige bots en enorme vijanden uit in een unieke mix van retro stijl voor zowel casual spelers als speedrunners.
Net als zijn voorganger is Thunder Kid II: Null Mission een rennen en schieten-actiegame in 3D en lage poly die je bestuurt vanachter de hoofdpersoon, vanuit een ander perspectief dan de genreklassiekers en met kogelregens maar wel met behoud van de karakteristieke kenmerken! Je moet door kleurrijke en gevarieerde 3D-omgevingen rennen, springen en schieten, van grotten en moerassen tot steden en zelfs in de lucht, allemaal met een ziderende chiptune-soundtrack op de achtergrond!