Trine Enchanted Edition is het originele verhaal van de drie ongewone Trine-helden: Amadeus de tovenaar, Pontius de ridder en Zoya de dief. De helden zijn in de ban van het magische voorwerp Trine en ze moeten samenwerken om obstakels te overwinnen en puzzels op te lossen in een volledig interactieve, natuurgetrouwe wereld. Ze moeten het opnemen tegen de ondoden en hun handlangers en de rust in het koninkrijk herstellen!