Na een lange oorlog met de mensen hebben de weinige androïden die nog over zijn in Arcadia een tekort aan Anima, de energie die alle robots bewustzijn geeft.
Jij bent Alma, en het is jouw taak om een manier te vinden om je geheugen te herstellen en te voorkomen dat je vrienden UNSIGHTED worden. Verken de uitgestrekte ruïnes van Arcadia en gebruik daarbij alles wat je vindt. De tijd tikt. Ze hebben je nodig, Alma.